מאמרים וטיפים

איך לשמור על תיק עור?

תיק מסנג'ר מעוצב מעור רצועה אלכסונית ADA BAGS

העור הינו חומר טבעי שיש בו לחות. לכן רצוי לאחסן תיק עור במקום מאוורר מעט, ולא במקום שהוא אטום לחלוטין לאוויר, או בחשיפה לשמש ישירה, מה שעלול להזיק לעור. כמו כן בתיק יש רכיבי מתכת כמו רוכסנים אבזמים וכו', אחסון בתנאים לא נאותים עלול לגרום לקורוזיה במתכת או להעכיר את צבעה.

באחסון ממושך רצוי להניח את התיק בשקית בד שתגן עליו מפני אבק, ותאפשר אוורור. כמו כן ניתן להוסיף שקיק סיליקון ג'ל (השקיות הקטנטנות האלה שבד"כ מצורפות לפריטי לבוש ומוצרים שונים שאנו רוכשים)

מה לא לעשות

רצוי שלא להעמיס יותר מדי משקל על התיק. עומס יתר עלול למתוח את הרצועות יתר על המידה, לפגוע בתפרים ולגרום לבלאי מואץ בעור. יש לשים לב לעטים שנמצאים בתוך התיק שלא ילכלכו, או שאפילו ישפכו את תכולת הדיו.

להימנע מחפצים פזורים בסגנון חופשי בתיק, עדיף להניחם בתיקי משנה, מה שיקל על התמצאות בתיק וימנע מהבטנה להתלכלך. הבטנה אמנם עשויה מבד, אך תיק עור לא ניתן לכבס.

כמו כן חשיפה ממושכת לשמש ישירה עלולה לייבש את העור ולגרום לדהיית הצבע, ועדיף להימנע מכך.

העור סופג הכל...

העור כחומר טבעי, עשוי לספוג חומרים מהסביבה בו הוא נמצא.

במהלך השימוש בתיק ותוך כדי המגע עם הידיים, התיק (או הארנק) סופח שומן מהעור שלנו. דבר שרק מוסיף לו שומניות ולחות שעושים לו רק טוב.

מאידך העור עלול לספוג לכלוך, לכן כדאי לשמור עליו ולא להניחו על הרצפה .

איך אפשר לרענן מראה של תיק עור?

במידת הצורך ולאחר שימוש ממושך בתיק, אם העור נראה לכם חיוור ויבש, אפשר למרוח עליו חומר לחות שניתן לרכוש בחנויות העוסקות בתחום העורות או בסנדלריות. אני ממליצה על חומר מיוחד המבוסס על שעוות דבורים של "WOLY" שיכול לשמש למטרה וגם משפר את העמידות של העור בפני מים. כדאי לפני השימוש לערוך ניסוי קטן בפינה נסתרת בכדי לבחון את התגובה והשינוי של העור. רק לאחר מספר שעות ולאחר שהחומר נספג, יהיה ניתן לראות את התוצאה הסופית. הטיפול הזה כמובן יכול להיות יעיל לכל מוצר העשוי מעור. החל מנעליים ועד ריהוט או תיקי עור. אם רוצים להוסיף רק ברק שטחי על פני העור, אפשר להשתמש במבריקון נעליים (ספוגית הנמצאת בתוך קופסת פלסטיק שניתן להשיג בסנדלריות) הספוגית מכילה סיליקון היוצר מעטה דק של ברק על פני העור.