מאמרים וטיפים

איך בוחרים תיק

תיק הינו אביזר אופנתי שאמור להשתלב ולהתאים לסגנון הלבוש, אך יחד עם זאת חייב להיות פרקטי נוח ועמיד. אחרי הכל התיק סוחב משקל מדי יום.
אז איך בוחרים תיק? קודם כל צריך "להתאהב" בתיק. שהעיצוב "ידליק" ושבאמת תרגישי שהתיק הזה חייב להיות שלך!
אחרת, למה סתם לקנות עוד תיק?
אומרים שהתיק הנעליים והמשקפיים מגדירים ומשקפים את הסגנון האישי, ומייצרים נוכחות חזקה גם אם נלבש טי שירט ומכנסיים הכי פשוטים.. בתיק סביר להניח נשתמש מדי יום. לכן כדאי להשקיע מחשבה ובחירה נכונה שכן זה מה שמקפיץ את ההופעה.
כשמדובר בתיק אני ממליצה לבחור בדגם שהוא לא טרנד חולף. אלא בעיצוב על זמני שיתאים למגוון רחב של סגנונות לבוש, ילווה אותך לאורך זמן, ישרת אותך נאמנה, ויתאים את עצמו לצרכים המשתנים במהלך היום.
ריכזתי כאן מספר טיפים שיעזרו לך לעשות את הבחירה הנכונה.

צבע

שחור הוא הצבע הבטוח והמתבקש שמתאים לרוב הבגדים ונוטה להתלכלך פחות. אך קיים מבחר רחב של צבעים ניטרליים חומים ואפורים שיכולים להתאים לרוב הבגדים. סקרי את המלתחה שלך והתאימי צבע שיכול להתאים. מאידך, צבע התיק יכול להוות קונטרסט. תיק בצבע אדום למשל יבלוט ויראה נפלא גם אם הלבוש שחור.
אם התיק מיועד לשימוש יומיומי ואת נוהגת לעיתים להניח את התיק על הרצפה, המנעי מלרכוש תיק בהיר שכן התיק יתלכלך מהר. אם מדובר בעור בהיר בגימור פתוח (כמו ז'מס, נובוק או סוואג') זה לא יהיה פשוט להסיר את הכתמים ועדיף להימנע מבחירה זו.
כשמדובר בתיק עור אין חשיבות של ממש לצבע קייצי או חורפי. העור הינו חומר קלאסי וכך גם הצבעוניות.

גודל

לאיזה מטרה ולאיזה שימוש מיועד התיק? מה יכיל התיק? חשוב לוודא שגודל התיק אכן מתאים לתכולה. אם התיק מיועד לצורכי עבודה ואמור להכיל מחשב נייד או קלסר, צריך ממש למדוד ולבדוק שהפריטים יכולים להכנס לתיק.
תיקים גדולים העשויים מעור רך אינם נראים מגושמים על הגוף גם אם אינם מלאים ומלוא הנפח לא מנוצל. הנפילה של העור רק מוסיפה שיק ועניין לתיק.

התאמה למבנה הגוף

לבעלות מבנה גוף קטן יתאים תיק קטן ולא תיק גדול או ארוך מדי שיאפיל על הגוף. נשים גבוהות או מלאות יהלום תיק יותר גדול או ארוך.
תיק בגודל בינוני יכול להתאים לרוב מבני הגוף ויראה נכון גם בשעות הפנאי.

אופן סגירת התיק

האם התיק נסגר באמצעות רוכסן או מגנט? מגנט מאפשר פתיחה קלה ומהירה של התיק והרוכסן יספק לנו סגירה בטוחה והרמטית. אם התיק נסגר עם קלפה, כדאי לבדוק אם יש בנוסף סגירת רוכסן או מגנט.

אורך רצועה

האם לבחור בתיק עם רצועה ארוכה או בקצרה? לתיקי כתף יש רצועה קצרה. בחירה בתיק מסנג'ר עם רצועה ארוכה ומתכווננת תאפשר משחק ושינוי של אורך הרצועה, ונשיאה של התיק בצורה אלכסונית המאפשרת לעשות פעולות בצורה חופשית מבלי שהתיק יפריע. כ"כ רצועה אלכסונית מסייעת בחלוקת המשקל של התיק על הגוף.
האם התיק משמש לעבודה ומכיל לפטופ ותכולה כבדה? אז כדאי שתהיה בנוסף ידית אחיזה קטנה לנשיאת יד.

חלוקה פנימית

התיק אמור לארגן את החפצים בצורה יעילה ולהקל על ההתמצאות. חלוקה לתאים מסייעת לארגן את החפצים בצורה נכונה. האם יש מקום לנייד למפתחות, וכו'..
תאים פנימיים עם רוכסן יאפשרו אחסון והפרדה של חפצים לפי נושאים ויסייעו לנו לשמור על פרטיות כשאנו פותחים את התיק בציבור.
בסידור התיק חשוב להגדיר מראש היכן למקם באופן קבוע כל פריט. כך נדע לאתר בקלות את המפתחות הסוררים ולא נבזבז זמן בחיפושים..
רכישת תיק חדש היא הזדמנות מצוינת לערוך סדר ולהוציא את הדברים המיותרים שאנו נושאים בתיק, החפצים המיותרים סתם מכבידים ומבלגנים את התיק.
טיפ חשוב: לשים בתוך התיק תיקים קטנים שיכילו תכולה שונה לפי נושא. כמו תיק לאיפור תיק למסמכים וכו'.. כך לא נצטרך לחפש ולפשפש והתיק יישאר מסודר ומאורגן.

חומרים

לבטנה יש תפקיד מאוד חשוב. בטנה חזקה ועמידה מבטיחה יציבות ועמידות לתיק. לא נשכח שהתיק עומד במאמץ יומיומי של נשיאת משקל. שימוש בבטנה מבד סינטטי דק או תפירה בחוטי כותנה דקים (המשמשים לתפירת בגדים) יגרמו לתיק להיקרע או להיפרם מהר. (נפוץ מאוד ביבוא מסין)
בטנה עמידה ותפירה בחוטי ניילון עבים מבטיחים עמידות והנאה לשנים ארוכות. כ"כ שימוש ברוכסניי YKK איכותיים.

כשמדובר בתיק בד, מומלץ לבחור בטקסטורה שהולמת את העונה (בדי צמר ולבד יתאימו יותר לעונת החורף) אם מדובר בעונת החורף, יש לייחס חשיבות לתכונה האם הבד אטום למים.
תיקי בד בשל מחירם הנמוך יחסית לעור, מאפשרים לנו בחירה רחבה יותר בצבעוניות והדפסים, כאן אפשר לגוון ולבחור בצבעים טרנדים.
תיקי בד יש באיכויות שונות, החל מבדים פשוטים ועד תיקים העשויים מבדי ריפוד עמידים ובדים שעשויים מסיבי ניילון שמקנים לתיק עמידות ומראה יותר מוקפד.

עור

מראה עיניים לא משקר. האם העור נראה עור איכותי במבט ראשון ואין צורך להפוך את התיק ולבחון אותו היטב כדי לבדוק שאכן עשוי מעור? עור איכותי עובר עיבוד צמחי ויש לו מראה וטקסטורה לא לגמרי אחידים. בעוד שעור לא איכותי עובר עיבוד כימי אגרסיבי וציפוי גס ועל כן נראה אחיד יותר ובעל תחושה יותר פלסטיקית. עור כזה אף עשוי להתקלף לאחר השימוש בתיק.
קיימים עורות מסוגים ואיכויות שונות. עור נאפה ידוע כעור איכותי רך וגמיש.  מומלץ להשקיע מבט מעמיק לבחון את האיכות. העור הינו חומר יקר ולכן איכות גבוהה משתלמת לאורך זמן. עורות איטלקיים בולטים במראם הטבעי והעשיר ובעלי טקסטורה מעניינת. עור איכותי רק משתבח עם השנים ומקבל "אופי" מיוחד.

ולא לשכוח: תיק קונים באהבה או לא קונים בכלל..

.

המאמר נכתב עבור אתר ADA BAGS כל הזכויות שמורות